Svar till: Exempelbild utställning

Hem / Forum / Utställningssnack 2026 / Exempelbild utställning / Svar till: Exempelbild utställning

7 juli 2026 kl. 13:23 #976

jag förstår. well, du kommer att lära dig tekniken – förr eller senare, förutsatt att du inte köper en ny kamera igen. 😅 den behöver inte vara perfekt, så länge du känner att du får bilder du kan stå för. min teknik är inte heller alltid perfekt, så det så. 🙈😄🤷🏻‍♀️

manualer kan vara bra att ha, men är ju så fruktansvärt tråkiga att läsa. har inte du en karl som fotograferar också? har inte han koll? annars kan jag verkligen rekommendera att fråga exvis chatgpt, hen är väldigt trevlig och hjälpsam med såna saker. jag har frågat rätt många gånger vid det här laget, om saker jag inte fattar/hittar och är för lat för att leta i manualen.

och jag hör att du är ambitiös, tanten 😉 det gör du rätt i. bildbehandling är på många sätt ännu viktigare än fotograferingen (som visserligen ÄR nödvändig, för annars har man ju inget att bildbehandla). eftersom jag använder canon, har jag ingen som helst erfarenhet av hur nikon fx ser ut eller fungerar, så jag kan dessvärre inte ge dig några tips. 😟